Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010

οι μαθητές μου-δάσκαλοι του 21ου αιώνα,

στο χτεσινό μάθημα της επιμόρφωσης, επέδειξαν πολλά από τα χαρακτηριστικά που απαιτείται να έχει ένας δάσκαλος του 21ου αιώνα:
:διευκόλυναν -facilitate τη διαδικασία μάθησης, αφού ήρθαν προετοιμασμένοι για το μάθημα (με λογαριασμούς στο gmail και φωτογραφίες)
:συμμετείχαν -participate όλοι τους και ενεργά στη διαδικασία μάθησης (δημιούργησαν αναρτήσεις με σχόλια και φωτογραφίες στον ιστότοπο του ΚΣΕ)
:συνεργάστηκαν -coordinate αρμονικά, συντονίζοντας τις προσπάθειές τους και υποστηρίζοντας ό,που χρειαζόταν ο ένας τον άλλο (διευκόλυναν τη διαδικασία αναρτώντας ο καθένας με τη σειρά του και ξεπερνώντας με υπομονή τα εμπόδια -overcome obstacles που παρουσίαζαν κάθε τόσο τα "μέσα")
:καινοτόμησαν -innovate χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στη διαδικασία της δικής τους μάθησης, ανακαλύπτοντας -finding new discoveries και εξερευνώντας μόνοι τους τις δυνατότητες -finding new approaches και τους περιορισμούς των ψηφιακών μέσων -finding new technologies (δούλεψαν ως συνεργάτες στον ιστότοπο με παλιούς και νέους υπολογιστές κάνοντας χρήση του Διαδικτύου και του τοπικού δικτύου αποκτώντας δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού και διαδικτυακής επικοινωνίας)
Εγώ με τη σειρά μου, ως εμψυχώτρια -δασκάλα όφειλα:
:να καλλιεργήσω την περιέργειά τους -instill curriosity για τις δυνατότητες του μέσου και της ψηφιακής επικοινωνίας (τοπικό δίκτυο, διαδίκτυο, κοινότητες μάθησης, εκπαιδευτικοί ιστότοποι, διαχείριση ιστοτόπων )
:να διευρύνω τις δυνατότητές τους -extend possibilities με τη χρήση των ΤΠΕ (επικοινωνία και συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης μέσω Διαδικτύου)
:να καλλιεργήσω τις δεξιότητες επικοινωνίας -make connections σε επίπεδο ατομικό, ομαδικό, συλλογικό, κλάδου (ομάδα επιμόρφωσης, ομάδα ιστότοπου, ΚΣΕ....)
:να τους τραβήξω την προσοχή, να διατηρήσω το ενδιαφέρον τους-engage students, να τους συγκινήσω...-excite learners με κάτι που θα τους άρεσε και θα συμμετείχαν πέρα από το αναλυτικό πρόγραμμα, την πρόταση διαδρομής ή τη διδακτέα ύλη της επιμόρφωσης (συνεργάτης εκπαιδευτικού ιστότοπου, διαχείριση ιστότοπου, αναρτήσεις σχόλiα, blogging...)
Νομίζω ότι για αρχή τα πήγαμε αμφότεροι πολύ καλά.
Μπράβο στους μαθητές-δασκάλους του 21ου αιώνα!
Και μην ξεχνάτε μπορεί ένας από τους στόχους μας ως δάσκαλοι του 21ου αιώνα είναι να μάθουμε να χειριζόμαστε με ευχέρεια τα τεχνολογικά εργαλεία (fluent in technological tools) αλλά βασικότερος είναι να επαναπροσδιορίσουμε το σκοπό της εκπαίδευσης (redefine education) προετοιμάζοντας μαθητές που να μπορούν ν΄αλλάξουν τον κόσμο.
για τους δασκάλους- μαθητές και μαθητές-δασκάλους του 21ου αιώνα, αξίζει να δείτε:

1 σχόλιο:

Elena Elliniadou είπε...

Όλες αυτές τις δεξιότητες αν πετύχουμε σε όσο περισσότερους εκπαιδευτικούς γίνεται, ο στόχος μας θα έχει επιτευχθεί! Είμαι κι εγώ περήφανη για την ομάδα μου που "δένει" μέρα με τη μέρα! Φιλιά